Menu

 Първият електромобил на Toyota bZ4X: поглед отблизо

  • Beyond Zero

 

Вече добре знаем, че bZ4X е първият модел от серията Beyond Zero. Да го погледнем по-отблизо.

Знаете ли, че bZ4X - Beyond Zero е разработен от Toyota изцяло като електрическа кола съвместно с инженерите на Subaru?

Нека видим параметрите и новите технологии, ползвани при създаване на модела.

Технически спецификации

bZ4X е построен въз основа на платформата e-TNGA, вграждайки блока на батерията като неразделна част от шасито, под пода на автомобила. Така се дава предимствo на нисък център на тежестта, който осигурява отличен баланс на теглото и висока твърдост на каросерията за отлична безопасност и лесно управление.

Моделът ще се предлага с два вида предаване – предно и двойно. Предното предаване на bZ4X е с електродвигател с висока мощност от 150 kW. Той произвежда 204 к.с. и има 265 нютон-метри (Нм) въртящ момент, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди и максимална скорост от 160 км/ч. При моделът с двойно предаване параметрите са от 218 к.с с 336 Нм въртящ момент; максималната скорост е непроменена, а ускорението до 100 км/ч е намалено до 7,7 секунди. В този случай моделът разполага с отделни двигатели с мощност по 80 kW, задвижващи предната и задната ос.

Системата предлага опцията „шофиране с един педал“, която позволява на водача да ускорява и забавя автомобила, използвайки само педала на газта благодарение на повишена степен на регенерация на енергията при спиране.

 

  • toyota beyond Zero
  • Toyota Beyond Zero

Технология на батерията

Литиево-йонната батерия с висока мощност (355 волта, 71,4 киловатчаса) има водно охлаждане и поддържа бързо зареждане с до 150 кВт (80% за 30 минути).

Максималният пробег е от 500 км (WLTP) за версията с предно предаване и 460 км за тази с двойно.

По отношение на издръжливостта на батерията се очаква само незначително намаляване на производителността от около 10% – за 10 години шофиране или за 240 000 км, в зависимост от това кое от двете настъпи първо.

Панорамен покрив или покрив със соларен панел по желание

Обхватът на шофиране на bZ4X може да се увеличи максимално с използването на покрив от соларен панел, който се предлага като опция. Toyota изчислява, че за една година може да събере енергия за 1800 км шофиране.

Дизайн

С дължина от 4,60 метра и междуосие - 2,85 метра, новият елетромобил е усъвършенстван SUV, близък до параметрите на Toyota RAV4, но с предимствата на платформата e-TNGA. Съпоставени с тези на Toyota RAV4, външните габарити на новия модел илюстрират ярко предимствата на дизайна, присъщи на платформата e-TNGA. Така например, bZ4X има с цели 85 мм по-малка височина, значително по-къси надвеси и междуосие, което е със 160 мм по-дълго от това на RAV4. Линията на предния капак е снижена с 50 мм, а цялостната динамика в поведението на новия модел се дължи и на водещия в класа радиус на завой от 5,7 метра.

Интериор

Темата за интериора е „lagom“ – шведската дума, която изразява нещо, което е „точно“. Тук тя се отразява в комфорта и простора, които придават на кабината атмосферата на всекидневна – усещане, което е подобрено чрез използване на меки, тъкани декоративни текстури, детайли от сатенено покритие и опция за панорамен покрив.

Арматурното табло е ниско поставено, което допринася за усещането за откритост и подобрява видимостта на водача. Седем-инчовият информационен дисплей е разположен директно в посока погледа на шофьора, над волана, така че той да го вижда с минимално движение на окото.

Осигурен е максимален комфорт и пространство за 5 души и щедро място за багаж (до 452 л. ). 

За още интересна информация, се свържете с нас на на +35942919424

  • beyond zero

Video Title

Video Slug