GR Yaris 2020 – Мега Yaris
Разработен съвместно с екипа на Световния рали шампионат Tommi Mäkinen Racing, Yaris, вторият модел след Supra, представен заедно с помощта на Gazoo Racing, рамото на мотоспорт на Toyota, GR ще се превърне в модел на хомологация за бъдеща WRC (World Rally Championship) дейност.
GR 2020 идва със собствен уникален стил, резултат от редица промени, насочени към осигуряване на най-добрите аеродинамични решения за автомобила.
Отличителен външен дизайн
Най-забележителната промяна в сравнение с обичайния Yaris е височината на автомобила.
Линията на покрива е свалена с 91 мм. Това решава аеродинамичните изисквания, но и дава на GR по-спортен и мощен вид от това, на което сме свикнали.
Двете странични врати на автомобила са без рамки, което спомага за придаването на уникален вид в гамата. Други промени включват нов дизайн на предната решетка и спойлер, както и широки 18-цолови лети джанти отзад.
В знак на почит към Celica GT-FOUR (автомобилът, който донесе на Toyota най-голям брой победи в рали, 34 първенства на водача), на лоста на гърба е изписано логото на GR-FOUR.
Интериор и технологии
В интериора няма големи разлики от сегашното поколение Yaris и Toyota се придържа към използването на качествени материали за салона и купето и достатъчно място за багаж.
GR има същия тип свързаност и помощни активи, които вече са внедрени във версията на модела. Това включва високомонтирания сензорен екран, циферблатите и бутоните под екрана, както и цифровия инструмент.
Основният акцент на GR Yaris е да бъде един от най-мощните избори в своя клас и към момента това изглежда безспорно така.
Задвижване и мощност
Автомобилът се задвижва от чисто нов 1,6-литров двигател, осеян с Gazoo, развиващ се само от три цилиндъра с изумителни 261 к.с. Японците казват, че това е еквивалентът на производителност на модела в C-сегмент, увит в автомобил от B сегмент, който тежи едва 1280 кг.
Kонските сили и теглото са със съотношение мощност и тегло от 4,9 кг / к.с., което по всички стандарти е невероятно. Доказателство за това е записаното от колата време за ускорение от 5,5 секунди и максималната скорост, която трябваше да бъде ограничена до 230 км/ч.
Друг важен момент на GR е, че това е автомобил с четири колела. Точно така, хечбек за пътя със сцепление на четирите колела и в определени конфигурации, като при използване на Circuit-Pack, с два диференциала с ограничено приплъзване на Torsen, окачване с производителност и 18-инчови ковани лети джанти с Michelin Pilot гуми.
Превръщането на GR Yaris в автомобил на Toyota от следващото поколение, означаваше, че са необходими още промени, различни от подобряване на аеродинамиката и монтиране на мощен двигател вътре.
За да се постигне по-добър баланс за автомобила, двигателят е монтиран по-назад, отколкото обикновено, и акумулаторът е преместен в багажника. Това трябва да позволи по-добро разпределение на теглото, повече стабилност и по-бърза реакция.
Това е вторият модел GR, разработен от Toyota, което със сигурност трябва да се превърне в тенденция за японците. Предполага се, че колата ще стартира през втората половина на 2020 г. и въз основа на нея ще бъде разработена кола от ново поколение WRC.